PROSTORY ZALOŽENÉ NA PRACOVNÍCH ČINNOSTECH

Očekávání nových kandidátů a stávajících zaměstnanců se posunula od prostředí plného zábavy k firemnímu prostředí, které umožní osobní, profesionální a emocionální naplnění. Věnovali jsme se proto dostatečně dlouho návrhu prostor založených na pracovních činnostech.

PROSTORY A PRACOVNÍ ČINNOSTI

V Johnson & Johnson chápeme, že není důležité mít na stole vlastní hrnek nebo fotografie svých nejbližších. Mnohem důležitější je smysl, účel a způsob, proč a s kým trávíme pracovní den. Když přemýšlím sám nad sebou uvědomím si, jak dlouho jsem trávil čas ve své vlastní kanceláři, a přitom celé toto prostředí nemuselo být příjemné a přátelské. Nejen já nyní mohu potkávat lidi ve společném prostoru, v kuchyňce u kávovaru, v relaxačních zónách nebo spolupracujících místnostech. Je to velký benefit, protože informace, které nahodilou interakcí získáte, jsou výjimečné, pocházejí od lidí, kteří svou práci opravdu žijí a jsou u samotného zdroje veškerého dění.

Změna pracovního prostředí znamená velkou výzvu. Firma se na ni musí dostatečně připravit a lidé se změnou musí souznít. Ale jak toho dosáhnout? Abychom se dozvěděli opravdové potřeby a přání našich zaměstnanců, vybrali jsme z jejich řad několik ambasadorů, kteří jsou s námi více než tří roky. Oni znají naše potřeby to, jak chceme fungovat, komunikovat a spolupracovat.

TECHNOLOGIE A LIDÉ

Moderní technologie jsou ovládány lidmi. Možná právě proto nám připadá, že je jednodušší porozumět technologiím než lidem. Je potřeba si dát pozor na okamžik, kdy začneme řídit firmu podle aktuálně dostupného dashboardu. My sice budeme vědět, jaké jsou výsledky, ale výsledky nám nikdy neodpoví PROČ. Za konkrétními výsledky jsou příběhy lidí, kteří mohou mít lepší nebo horší období. Jestliže vše odosobníme a budeme posuzovat a porovnávat jen podle inventárního čísla, dopadne to špatně.

V Johnson & Johnson jsme změnili systém hodnocení z toho CO jsi splnil, také na to JAK jsi to splnil. Hodnotíme, CO člověk dodá a CO umí, ale zajímá nás i to JAKÝM ZPŮSOBEM je ochoten sdílet informace s ostatními. Sdílení informací ovlivňuje naši firemní kulturu. Kreativita, angažovanost, výkon, odpovědnost a míra osobního zapojení formují, jak následně dodáte požadovanou práci, jestli přispíváte svým dílem k budování práce ostatních a jestli navazujete na práci někoho jiného. Prostě a jednoduše řečeno, jde nám o to, jak spolupráci.

Osvědčují se nám malé autonomní týmy, které mezi sebou využívají rozdílné zkušenosti. Lidé v těchto týmech myslí a fungují jinak (změna mindsetu – nastavení mysli). Chápou, že konkurovat mezi sebou nebo mezi dalšími týmy se nevyplácí. Chápou, že spolupráce je výhodnější než soutěžení. Chápou, že tým je silnější než individuální ego. Mají motivaci uspět ve skupinovém úsilí v tzv. tvůrčím týmu. Tvůrčí týmy přicházejí promptně, účinně a komplexně s novými nápady. Pro tento styl spolutvoření jsou vyžadovány jiné než klasické kancelářské prostory.

Jsme rádi, že se nám ve spolupráci s AV MEDIA podařilo vytvořit prostory založené na pracovních činnostech, ve kterých lidé agilně spolupracují, cítí se dobře a sdílejí firemní kulturu. Standardem jsou namixované týmy různých generací, kultur a profesí, které potřebují vykonávat práci v kanceláři, z terénu nebo home office. Abychom správně reagovali na tyto flexibilní potřeby, museli jsme lépe poznat a pochopit nejnovější komunikační technologie.

 


Pracovní prostory Johnson & Johnson,
kde rádi trávíme pracovní čas.

V budově se aktuálně mísí dvě kultury: obchodní a marketingoví manažeři se zaměstnanci globálního Business Services centra. Všechno patří všem, nikdo nemá své pracovní místo nebo rohovou kancelář. David Mansfeld, generální ředitel Johnson & Johnson Global Services


Kontaktujte nás